Riņķa dancis ap bedrēm

Riņķa dancis ap bedrēm

Ik gadu kā tuvojošā pavasara vēstnesis viena un tā pati problēma — bedres uz ceļiem. Šoziem tās kļuvušas pēkšņas un uzreiz neierasti daudz.

Tas skaidrojams ar šīs ziemas nepastāvīgajiem laika apstākļiem. Līdz ar gaisa temperatūras svārstībām un atkušņiem kūst ne tikai sniegs, bet arī asfalts. Bedres uz asfaltbetona seguma veidojas ātri un tikai vēl ātrāk par parādīšanos — tās kļūst bīstamas ceļu satiksmes drošībai.

Kā atzīst VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” Talsu ceļu rajona Talsu nodaļas vadītājs Andris Kondrāts: “Talsos un novadā ir diezgan bēdīgs stāvoklis.” Šobrīd, ziemas periodā, kad gaisa temperatūra svārstās ap nulli, uz autoceļiem tiek veikts tikai satiksmei bīstamo bedru jeb avārijas bedru remonts, izmantojot auksto asfaltu. “Laika apstākļi ir tādi, kādi tie ir. Ir slapjš, daudzās vietās, kur ir bedres, stāv ūdens un tajās vietās, kamēr ūdens nepazūd, neko nevar darīt.” Dziļas bedres gadījumā vienīgā iespēja ir brīdinājuma konusa vai zīmju izvietošana. “Pilsētā šādas zīmes nevar uzlikt, jo principā visas ielas lielākoties ir ar bedrēm, un tas tādēļ, ka kūst sniegs. Šajā ziemā, šķiet, jau kādi pieci atkušņi bijuši, un tādēļ ceļš burtiski brūk kopā,” skaidro A. Kondrāts. “Seguma stāvoklis ir tik slikts, ka šobrīd sanāk tik tāda lāpīšanās. Vairākas reizes jau tikusi labota F. Blumbaha iela, Miera iela un nupat pabeigti darbi Fabrikas ielā. Arī Dundagas iela, Draudzības iela labota, taču tur, protams, vēl klāt nākušas jaunas bedres, jo bedrīšu lāpīšana ir tikai tāds īstermiņa risinājums. Jādomā, kā ilgtermiņā uzlabot situāciju pilsētā.”

Kā jau ziņots iepriekš, 2022. gads solās būt darbīgs, jo šajā gadā turpināsies darbi pie Eksporta ielas pārbūves, Dundagas ielas seguma atjaunošanas un veloceļa izbūves Talsos (būvprojekta izstrāde). Kā arī paredzēta publiskās infrastruktūras attīstība Stendē — Stacijas un Dumpīšu ielas pārbūve.

Talsu pilsētas un novada iedzīvotāji steidz ne tikai rakstīt komentārus zem ReTalsi.lv Facebook lapas videoieraksta, bet arī ar sūdzībām vēršas pie “Latvijas Autoceļu uzturētāja”. A. Kondrāts skaidro: “Darbs neiet tik ātri uz priekšu, jo salabot varam diezgan maz bedru, tam patērējas daudz laika. Labojam gan pilsētā, gan arī uz valsts ceļiem, bet bieži vien bedres izveidojas atkārtoti — turpat blakus. Grūti ar tām cīnīties, jo segumi ir ļoti sliktā stāvoklī, daudz Talsu pilsētas ielās.”

Kā jau ierasts, katru pavasari, kad laika apstākļi atļaus, varēsim arī šogad sagaidīt vīrus košās darba formās, veicot masveida bedrīšu remontu uz visiem autoceļiem.