SEM – kāda nozīme tam digitālajā mārketingā?

SEM, jeb angliski Search Engine Marketing tulkojās kā meklētājprogrammu marketings. Ka lasītājs nojauš, runa ir par tādu rīku ka Google, Bing un Yandex rezultātiem ievadot kādu pieprasījumu. Tiktāl viss ir skaidrs, bet ieskatoties dziļāk rodas visai neskaidra aina. Šajā rakstā mēģināsim ieviest zināmu kārtību zināšanās par šo jautājumu. Lasiet līdz beigām šo rakstu un uzzināsiet atbildes uz tādiem jautājumiem kā: “Kas patiesībā ir SEM?”,  “Kas ir SEO?” un “Kāda nozīme PPC?”

Kas patiesībā ir SEM?

Meklētājprogrammu mārketings, jeb SEM, ir digitāla mārketinga veids, kas saistīts ar meklētājprogrammu sniegto rezultātu ietekmēšanu. Tā mērķis ir noteiktu lapu ierakstus rādīt pēc iespējas augstāk. Tas tiek darīts, lai iegūtu pēc iespējas vairāk pārejas no meklētājprogrammas lapas uz uzņēmuma mājaslapas saturu. Tas veicina apmeklējumu un arī iespēju iegūt reklāmguvumus. Šī mārketinga galvenā nozīme ir tāda, ka saskaņā ar pārdošanas piltuvi SEM atbilst izpētes fāzei. Līdz ar to uz uzņēmuma mājaslapu tiek novirzīti lietotāji ar ļoti konkrētu interesi par piedāvāto pakalpojumu vai produktu.

Kā darbojas meklētājprogrammu mārketings?

Tagad mēģināsim atšķetināt tās problēmas, kas saistītas izpratni par to ka darbojas SEM. Šī jautājuma galvenā problēma ir tā, ka liela daļa interesentu vēl joprojām nezin, ka SEM ietver sevī divus galvenos virzienus – SEO, jeb mājaslapu optimizācija un PPC, jeb maksas klikšķu mārketings.

SEO – Mājaslapu optimizācija

Process, kas veicina mājaslapas pozīciju augšupeju organiskajos meklēšanas rezultātos sauc par optimizāciju. Bieži vien uzņēmums neiegulda resursus šajā procesā, bet uzskata, ka mājaslapu iestrāde ietver šo pakalpojumu automātiski. Mēdz būt arī maldīgs priekšstats, ka ievietojot mājaslapas adresi kāda uzņēmumu katalogā šis jautājums tiek atrisināts. Diemžēl ar to ir par maz, jo tas nerisina daudzas jautājumus, jo optimizācija sastāv no:

  1. Lokācijas optimizācijas
  2. Tehniskas optimizācijas
  3. Iekšējās optimizācijas
  4. Ārējās optimizācijas
  5. Lietotāja pieredzes

Risinot visus šos jautājumus un pielāgojot vietni nepārtraukti mainīgajām meklētājprogrammu prasībām notiek mājaslapu optimizēšana. Šis process ir laikietilpīgs un prasa 6 līdz 9 mēnešus laika, lai gūtu jūtamus rezultātus.

PPC – maksas klikšķu mārketings

Ikviens, arī lasītājs, ir pamanījis, ka veicot pieprasījumus meklētājprogrammā, augstākās pozīcijas sniegtajos rezultātos ir marķētas ar piebildi “ Reklāma”. Šajās augstākajās pozīcijās uzņēmums var nonākt ar maksas klikšķu mārketinga palīdzību. Tas ir pašas meklētājprogrammas serviss, kur maksājot par izvietošanu iespējams nokļūt visaugstākajās pozīcijās. “Iespējams”, jo lai turētos pašā augšgalā, īpaši sīvas konkurences apstākļos, ir nepieciešams nemitīgs darbs ar uzstādījumiem.  Galvenā priekšrocība ir tā, ka pretstatā SEO, PPC sniedz tūlītēju rezultātu. Atšķirība ir tā, ka PPC gadījumā uzņēmums maksa par katru klikšķi, kas tiek izdarīts uzspiežot uz reklāmu.

Uzticiet savas SEM kampaņas aģentūrai «Zīle»

Digitālā satura mārketinga aģentūra Zīle ir pilna servisa uzņēmums, kas nodrošina gan digitālā satura radīšanu: foto, video, grafikas dizains, mājaslapu izstrāde, animācija, teksti, tiešraides. Savukārt, digitālā mārketinga pamatpakalpojumi ir: mājaslapu optimizācija, mājaslapu audits, maksas klikšķu mārketings, sociālo mediju mārketings un maksas reklāmu izvietošana sociālajos tīklos, ka arī reklāmguvumu optimizācija un analītikas procesi. Uzņēmums digitālā mārketinga joma darbojas jau kopš 2012. gada un ir piedāvāto pakalpojumu eksperts. Tās klienti galvenokārt ir vidēja izmērā uzņēmumi ar apgrozījumu 2 līdz 15 miljoni  eiro gadā.