Ja ar vissezonas riepām vēlas braukt arī ziemā, jāpievērš uzmanība, lai «M+S» klāt ir arī simbols ar kalnu un sniegpārsliņu. Jāpiebilst, ka vairāk nekā 95% riepu tirgū šobrīd jau ir ar šo simbolu. Turklāt iecerētās izmaiņas likumā spēkā nestāsies tik drīz, tāpēc iemesla satraukumam nav.
Gada sākumā sabiedrībā bija izplatījies pārpratums, ka satik-smē ziemas periodā vairs nevarēs piedalīties ar vissezonas riepām. Tā nav gluži taisnība. Likumā plānots veikt izmaiņas, ka ziemas periodā nevarēs piedalīties ar vissezonas riepām, kurām ir tikai «M+S» uzraksts. Bet, ja ir «M+S» uzraksts un simbols ar sniegpārsliņu un kalnu, satiksmē piedalīties varēs. «Iecerēts likumā noteikt, ka par ziemas riepām uzskatāmas tās, kas marķētas ar kalna un sniegpārsliņas ikonu. Šis starptautiski ieviestais apzīmējums liecina, ka riepa izgājusi pastiprinātus testus un atzīta par piemērotu braukšanai sniega un ledus apstākļos,» «Latvijas Televīzijai» skaidroja CSDD tehniskā departamenta vadītājs Jānis Liepiņš.
«M+S» (saīsinājums no angļu val. mud + snow, latviski — dubļi un sniegs) apzīmējums norāda tikai uz to, ka šāda riepa ātrāk attīrīsies no dubļiem un sniega, nekā riepa bez šāda apzīmējuma. Taču «M+S» apzīmējums nenorāda, ka šī riepa ir piemērota braukšanai reālos ziemas apstākļos. «M+S» riepas profils atbilst Latvijas vasaras riepu profilam, tādējādi ziemas apstākļos novaldīt savu automobili ir grūti un nedroši.
«Noteikti būs kaut kāds pārejas periods, lai pašreizējās riepas varētu mierīgi nolietot un tad jaunās pirkt ar atbilstošu marķējumu,» paudis J. Liepiņš.
Tāpat iecerēts mainīt periodu, kad auto obligāti jābūt aprīkotam ar ziemas riepām. Šobrīd tas ir no 1. decembra līdz 1. martam, bet, iespējams, nākotnē tas mainīsies atbilstoši laikapstākļiem — ja ziema ar sniegu un stabilu salu iestājas pirms 1. decembra, kā tas bija 2022. gada nogalē, tad arī atbilstošām riepām būs jābūt uzmontētām ātrāk, lai mazinātu riskus satiksmes drošībai, braucot ar apstākļiem neatbilstošām riepām.