Korporatīvo pasākumu tendences — kas strādā 2025. gadā

Korporatīvo pasākumu tendences — kas strādā 2025. gadā

 

Foto: Pexels.com / olia danilevich

Pēdējos gados uzņēmumu pieeja korporatīvajiem pasākumiem ir mainījusies. No formālām svinībām vai tradicionāliem “gada balles” pasākumiem tie ir kļuvuši par stratēģisku instrumentu darbinieku motivēšanai, sadarbības veicināšanai un zīmola kultūras stiprināšanai. 2025. gadā tendences rāda – cilvēki sagaida personalizētus, interaktīvus un emocionāli piesātinātus notikumus, kuros piedalīties ir gan aizraujoši, gan vērtīgi.

Saskaņā ar EventMB pētījumu 78% darbinieku atzīst, ka regulāri organizēti komandas saliedēšanas pasākumi uzlabo viņu motivāciju un lojalitāti uzņēmumam. Savukārt Gallup dati liecina – darbinieki, kuri jūtas emocionāli piesaistīti komandai, ir par 21% produktīvāki. Lai saprastu, kādus pasākumus izvēlas mūsdienu uzņēmumi, tālāk apkopotas 6 aktuālākās korporatīvo pasākumu tendences, kas 2025. gadā strādā vislabāk.

1. Pieredzes balstīti pasākumi

Prezentācijas un formālas sanāksmes vairs nespēj iedvesmot darbiniekus. Mūsdienu uzņēmumi izvēlas aktīvas un aizraujošas komandu saliedējošas aktivitātes, kas iesaista ikvienu dalībnieku un rada patiesas emocijas. Šādos pasākumos kolēģi sadarbojas, sacenšas un kopā pārvar izaicinājumus – un tas ir daudz vērtīgāk par jebkuru motivācijas runu.

Viens no spilgtākajiem piemēriem Latvijā ir GUNSnLASERS izklaides parki, kas piedāvā plašu programmu dažādām komandām un pasākumu formātiem:

  • Elektrokartingi – iespēja sajust sacensību garu drošā un videi draudzīgā trasē. Ideāli piemērots gan iesācējiem, gan ātruma cienītājiem.
  • Lāzertags – dinamiska spēle, kurā nav fiziska kontakta un trāpījumi ir droši. Kolēģi mācās komunicēt, plānot stratēģiju un rīkoties komandā.
    Airsofts – taktiskas misijas ar reālistisku ekipējumu. Šī ir spēle, kur nepieciešama gan ātra domāšana, gan precizitāte, gan komandas saskaņotība.
  • Peintbols – adrenalīna pilna komandu spēle, kurā svarīgs gan stratēģisks domāšanas ātrums, gan drosme. Krāsu bumbiņas padara spēli īpaši vizuāli iespaidīgu.
  • Virtuālās realitātes istabas VR Room Riga – iespēja pārbaudīt spēkus pilnīgi citā dimensijā: no kosmosa kaujām līdz aizraujošām piedzīvojumu misijām.

Foto: GUNSnLASERS.lv

Pieredzes balstītie team building pasākumi ir īpaši efektīvi, jo tie apvieno fizisku aktivitāti ar emocionālo iesaisti. Darbinieki atceras nevis to, kas tika teikts, bet to, ko viņi paši piedzīvoja – kā kopā izcīnīja uzvaru kartingu sacensībās, kā komandā ieguva uzvaras punktu lāzertagā vai kā kopīgi pieveica virtuālās realitātes misiju.

Rezultāts? Uzlabota savstarpējā komunikācija, uzticēšanās un spēcīgāka komandas identitāte. Šie pasākumi kļūst par uzņēmuma “iekšējiem stāstiem”, ko atceras vēl ilgi pēc tam, kad pasākums ir beidzies.

2.Hibrīdie formāti

Attālinātais darbs kļūst par ikdienu – Latvijā 2024. gadā vidēji 28% darbinieku vismaz daļu darba veica no mājām (Centrālās statistikas pārvaldes dati). Šī tendence turpinās, un 2025. gadā arvien biežāk tiek organizēti hibrīdie pasākumi, kuros vienlaikus iesaistās gan klātienē, gan attālināti strādājošie kolēģi.

Lai hibrīdie pasākumi būtu efektīvi un saistoši, tiem nepieciešama pārdomāta programma, kas vienlīdz iesaista visus dalībniekus. Populāras attālinātas aktivitātes, ko iespējams apvienot ar klātienes notikumiem:

  • Kopīga attālināta ēst gatavošana – dalībniekiem iepriekš nosūta sastāvdaļas vai receptes, un visi gatavo vienu ēdienu, vienlaikus sazinoties videozvanā.
  • Tiešsaistes viktorīnas ar jautājumiem par uzņēmumu, kolēģiem vai aktuālām tēmām.
  • Virtuālie “escape room” uzdevumi, kuros komandas attālināti risina mīklas un atslēdz digitālos “slēdzenes mehānismus”.
  • Foto vai video izaicinājumi, kur dalībnieki sagatavo radošus darbus pēc noteiktas tēmas, ko pēc tam prezentē tiešsaistē.
  • Tiešraides sacensības, kur klātienes aktivitātes rezultātus redz arī attālinātie dalībnieki un vienlaikus veic savus uzdevumus.

Šāda pieeja nodrošina, ka neviens nepaliek malā, un uzņēmuma korporatīvie pasākumi kļūst pieejami visiem, neatkarīgi no viņu atrašanās vietas.

Foto: Pexels.com / Ron Lach

3.Ģimeņu iesaistīšana

Viena no aktuālākajām tendencēm korporatīvajos pasākumos 2025. gadā ir darbinieku ģimeņu iekļaušana. Šāda pieeja ne tikai ļauj darbiniekiem pavadīt kvalitatīvu laiku ar saviem tuvākajiem, bet arī stiprina piederības sajūtu uzņēmumam. Kad pasākumā piedalās arī ģimenes locekļi, rodas siltāka, draudzīgāka atmosfēra, un kolēģu attiecības kļūst personīgākas.

Populāras aktivitātes ar ģimeņu iesaisti:

  • Ģimeņu sporta spēles ar dažādiem komandu izaicinājumiem – stafetes, virves vilkšana, draudzības skrējiens.
  • Kopīgi pārgājieni pa dabas takām, kur piedalās visi – no mazākajiem bērniem līdz vecvecākiem.
  • Bērnu aktivitāšu zonas ar piepūšamajām atrakcijām, sejas apgleznošanu, radošajām darbnīcām.
  • Ēdienu gatavošanas sacensības starp ģimenēm vai komandām.
  • Dienas izbraukumi uz izklaides parkiem, muzejiem vai lauku sētām, kur pieejamas dažādas atrakcijas visām vecuma grupām.

Piemēram, GUNSnLASERS Juglas izklaides parks ir ideāla vieta šādam team building pasākumam – pieaugušie var sacensties elektrokartingu trasē vai airsoftā, bērni spēlē lāzertagu (no 4 gadu vecuma) vai izmēģina virtuālās realitātes istabas, un visi kopā pēc aktivitātēm atpūšas piknika zonā, baudot picas un spēlējot galda spēles.

4. Personalizācija un tematiski scenāriji

Viens no spēcīgākajiem instrumentiem veiksmīgam korporatīvajam pasākumam ir tā pielāgošana uzņēmuma vērtībām, komandas interesēm un pat konkrētiem darbinieku hobijiem. Personalizēti pasākumi rada sajūtu, ka notikums ir veidots tieši šai komandai – nevis “viens no daudziem”, bet īpašs un atmiņā paliekošs piedzīvojums.

Tematiskās pieejas piemēri:

  • “Mission Impossible” piedzīvojums – komandas sacenšas stratēģiskos izaicinājumos, risina mīklas un veic uzdevumus laika ierobežojumā, lai “glābtu” izdomātu misiju.
  • Viduslaiku turnīrs – dalībnieki pārģērbjas vēsturiskos tērpos, piedalās loka šaušanā, bruņinieku sacensībās vai viduslaiku tirdziņa aktivitātēs.
  • Kosmosa izpētes diena – VR spēles un tematiskas stacijas, kur jāpilda zinātniski izaicinājumi, lai “izpētītu jaunu planētu”.
  • Detektīvu vakars – reāllaika lomu spēle, kur katram ir savs tēls un uzdevums, lai atklātu “nozieguma” vainīgo.
  • Ceļojums apkārt pasaulei – pasākuma teritorija sadalīta “valstīs” ar aktivitātēm un ēdieniem no dažādiem reģioniem, piemēram, Itālijas picu cepšana, Japānas origami darbnīca, Brazīlijas dejotāju priekšnesums.

Personalizācija var izpausties arī mazākos akcentos – uzņēmuma krāsās veidota dekorācija, spēļu scenārijos iekļauti iekšējie joki un darbinieku sasniegumi, pielāgotas balvas vai dāvanas, kas tiešām atbilst komandas locekļu interesēm.

Rezultāts ir pasākums, kur darbinieki ne tikai piedalās, bet patiesi dzīvo līdzi scenārijam, izjūtot emocijas un veidojot atmiņas, kas ilgi paliek prātā.

Foto: GUNSnLASERS.lv

5. Aktivitāšu kombinēšana

Mūsdienu korporatīvajos pasākumos vairs nav jāaprobežojas ar vienu vienīgu izklaidi – arvien biežāk uzņēmumi izvēlas veidot pilnas dienas programmas, kurās apvienoti dažādi piedzīvojumi, radošas nodarbes un atpūtas brīži. Šāda pieeja ļauj iesaistīt gan adrenalīna cienītājus, gan mierīgākas atpūtas piekritējus, kā arī pielāgot aktivitātes dažādiem fiziskās sagatavotības līmeņiem.

Piemēram, viena diena var izskatīties šādi:

  • Rīta aktivitāte – komandas sacensības GUNSnLASERS kartingu trasē, kur dalībnieki trenē reakciju un stratēģisko domāšanu.
  • Pusdienas – kopīgs pikniks brīvā dabā vai ēdināšana uz vietas, kas dod iespēju neformāli aprunāties un atjaunot spēkus.
  • Pēcpusdienas izaicinājums – komandu spēles brīvā dabā vai iekštelpās, piemēram, lāzertags, peintbols vai airsofts, kur jāsadarbojas un jāplāno stratēģija.
  • Radošā pauze – meistarklase (piemēram, kulinārija, māksla, improvizācijas teātris), lai iesaistītu tos, kuri vairāk bauda mierīgas un radošas nodarbes.
  • Noslēgums – galda spēles, viktorīnas vai kopīga filmas skatīšanās ar nelielu ballīti.

Populārs risinājums ir arī tematiskās dienas, piemēram:

  • “Piedzīvojumu diena” – rīta pārgājiens pa dabas taku, pēcpusdienā virvju trase un vakarā ugunskurs ar dziesmām un stāstiem.
  • “Sporta un atpūtas festivāls” – sacensības dažādās disciplīnās (no volejbola līdz šautriņu mešanai) apvienojumā ar atpūtas zonām, kur kolēģi var vienkārši baudīt sarunas un uzkodas.
  • “Tehnoloģiju izaicinājums” – VR pieredzes, interaktīvas spēles, sacensības simulātoros un digitālo mīklu risināšana.

Šāds formāts padara pasākumu daudzveidīgu un neaizmirstamu, jo katrs dalībnieks atrod aktivitāti, kas viņam patīk, vienlaikus piedaloties kopīgā piedzīvojumā.

6. Ilgtspēja un sociālā atbildība

Korporatīvie pasākumi 2025. gadā arvien biežāk kļūst par platformu ne tikai izklaidei, bet arī pozitīvai ietekmei uz sabiedrību un vidi. Uzņēmumi saprot, ka ilgtspējīgi un sociāli atbildīgi risinājumi ne tikai uzlabo zīmola reputāciju, bet arī iedvesmo darbiniekus, veidojot kopīgu misijas sajūtu.

Šīs tendences ietvaros pasākumos tiek ieviestas dažādas pieejas:

  • Videi draudzīgs transports – pārvietošanās ar bezemisiju transportu, piemēram, elektrokartingiem, elektriskajiem autobusiem vai velosipēdiem. Tas ne tikai samazina CO₂ pēdu, bet arī piešķir pasākumam modernu un inovatīvu noskaņu.
  • Atkritumu samazināšana – vienreizlietojamo trauku aizstāšana ar atkārtoti lietojamiem vai kompostējamiem risinājumiem, ūdens uzpildes staciju izvietošana, lai mazinātu plastmasas pudelēs pildīta ūdens patēriņu.
  • Vietējo ražotāju atbalsts – ēdināšanas izvēle no vietējiem zemniekiem un uzņēmumiem, tādējādi stiprinot reģiona ekonomiku un samazinot pārtikas transportēšanas radīto ietekmi uz vidi.
  • Labdarības elementi – pasākuma laikā var vākt ziedojumus konkrētam mērķim, piemēram, dzīvnieku patversmei vai bērnu slimnīcai. Daļa aktivitāšu var būt tieši saistītas ar palīdzības sniegšanu – piemēram, komandas spēles, kuru rezultāts nosaka, cik daudz resursu tiks ziedots.
  • Praktiskie vides darbi – pasākuma programmu var papildināt ar koku stādīšanu, pludmales vai meža sakopšanas talku, atkritumu šķirošanas sacensībām.

Piemēram, uzņēmums var noorganizēt “Zaļo piedzīvojumu dienu”, kur dalībnieki no rīta piedalās velo braucienā vai pārgājienā, pusdienās baudot ēdienu no vietējiem zemniekiem, bet pēcpusdienā kopā iesaistās koku stādīšanā vai kādā labdarības iniciatīvā.

Foto: GUNSnLASERS.lv

2025.gada korporatīvo pasākumu panākumu atslēga ir spēja radīt pieredzi, kas ir interaktīva, personalizēta un pieejama visiem – neatkarīgi no tā, vai kolēģi strādā birojā vai attālināti. Mūsdienu uzņēmumi meklē formātus, kas vienlaikus saliedē komandu, iedvesmo un rada paliekošas atmiņas. GUNSnLASERS team building aktivitātes ir lielisks piemērs tam, kā apvienot adrenalīnu, komandas garu un ilgtspējīgu izklaidi. No elektrokartingiem un peintbola līdz lāzertagam, airsoftam un virtuālajai realitātei – ikviens atradīs sev piemērotu izaicinājumu. Šāds pasākums ne tikai uzlabo sadarbību, bet arī iedod spēcīgu enerģijas lādiņu nākamajiem darba projektiem.

Ja vēlies, lai Tava komanda piedzīvo patiesu saliedēšanās spēku, rezervē savu korporatīvo pasākumu GUNSnLASERS jau šodien zvanot 27274646 vai rakstot uz e-pastu info@gunsnlasers.lv!