Viena no sabilnieku samilzušajām sāpēm, kurām gadu no gada tā arī netika atrasts risinājums, bija ceļš cauri pilsētai, kas ved no Rīgas uz Kuldīgu. Sabilniekus visvairāk satrauca fakts, ka vairums tūristu neizvēlas braukt pa šo ceļu tā sliktā stāvokļa dēļ, taču beidzot ir pienācis ilgi gaidīts brīdis, kad segums daļēji ir atjaunots. Tagad, iebraucot no Kuldīgas, vismaz vēl 600 metrus iedzīvotāji un tūristi var neuztraukties par to, vai auto ritošā daļa izturēs visus lāpījumus un bedres.
Jebkāda veida atsauksmes, gan labās, gan arī sliktās nereti var manīt sociālajos tīklos. Un tā arī noticis ar Ventspils ielas atjaunoto posmu. «Sveiciens Sabilei no Usmas Meķiem!» tā videorullītī ierunājis atpūtas kompleksa «Usmas Meķi» pārstāvis Toms Grasmanis-Laše. «Man ir ļoti liels prieks par jums, jo katru reizi, kad braucu uz Rīgu, es izvēlos ceļu Kuldīga—Renda— Sabile—Kandava—Rīga. Tas man ir iemīļots ceļš. Taču katru reizi es pārdzīvoju par to, cik slikts asfaltētais segums ir, braucot cauri Sabilei. Bija tāda sajūta, ka līdz Sabilei var braukt pa labu ceļu, bet, kad iebrauc Sabilē, viss ir slikti, kā kaut kāds Bermudu trijstūris, un tad izbrauc no Sabiles, un atkal labs ceļš. Bet tagad beidzot ir jauns ceļš! Šis tiešām ir maršruts, ko varēs izvēlēties kemperisti, tūristi, jo šis patiešām ir arī skaists ceļš. Vienīgi žēl, ka atjauno tikai mazu gabaliņu, jo pēc 600 metriem atkal ir vecais, bedrainais asfalts. Bet Sabile — prieks par jums, ka vismaz beidzot kaut kas sāk notikt un mainīties. Jebkurā gadījumā, dariet visu, lai labs ceļš būtu viscaur Sabilei, jo tūristi bieži vien nebrauc caur šejieni tikai seguma dēļ. Lai jums viss izdodas un sanāk!»
Tikmēr komentāru sadaļā viedokļi dalās — ja viens priecājas par to, kas ir dots, tad citam 600 metru segums tāds pusprieks vien ir. «Sabilnieki jau sen kā grib normālus ceļus, normālu tiltu un vēl šādus tādus uzlabojumus, bet vai to grib arī novada galvgalī?» prāto kāds sabilnieks. Tāpat manāmi dažādi citi izteikumi, piemēram, «Puslaba ziņa», «Brīnums ir noticis!» vai «Vēsturisks moments, nu vismaz 10 %». Ir arī tādi, kas gaidīja vairāk: «600 metri un čuš, naudiš nāni.» Ir arī tādi, kuriem pat žēl, ka segums atjaunots, jo tagad būšot garlaicīgi braukt, bet vēl kāds atminas, ka ceļa imidžs turoties jau no 1975. gada!
Ventspils ielas 600 metru posma atjaunošanas un ceļa seguma maiņas kopējās izmaksas sastāda 83 614.38 eiro. «Būvdarbi ilga aptuveni nedēļu,» teic Sabiles un Stendes apvienības pārvaldes vadītājs Zigmunds Brunavs. «Visi darbi, kas bija paredzēti, ir paveikti. Posms ir gatavs. Tur veica tikai kārtas atjaunošanu, nekas vairāk nebija paredzēts. Man par šo ir ļoti pozitīvas emocijas, bet pats galvenais jau ir, ka paši iedzīvotāji novērtē un ka viņus viss apmierina. Protams, kādam varbūt posms ir par īsu, bet es domāju, ka 600 metri ir sākums. Ventspils iela ir 1,7 kilometrus gara, tas nozīmē, ka vienu trešo daļu esam atjaunojuši. Sapņot jau mēs varam, bet cerēt uz milzīgām rekonstrukcijām šobrīd nav prātīgi. Es ļoti ceru, ka šādā veidā, ar maziem soļiem mēs varētu virzīties uz priekšu un turpināt šo iesākto ceļu. Salīdzinot ar pagājušo gadu, šogad jau var daudz vairāk izdarīt. Tā ka viss notiek!»
Ventspils ielas 600 metru posmu atjaunoja par atsavināšanas jeb pārvaldes iekrātajiem līdzekļiem. Arī Stendē šobrīd notiek ielu segumu atjaunošana ar divkāršu šķembu maisījumu.