Kas izdevīgāk – dabiskais Google apmeklētājs vai reklāmas?

Daudziem uzņēmējiem, sevišķi tiem, kam nav bijusi pieredze darbā ar Google meklētāja auditoriju, virsrakstā minētais ir dabisks jautājums. Tālāk rakstā arī aplūkosim iespējamos scenārijus.

Jauns bizness

Ja ir uzsākts jauns bizness, jācenšas jēgpilni piepildīt visi mārketinga kanāli, kur varētu būt potenciālā mērķauditorija. Nav pat runa tikai par Google, tas attiecas arī uz jebkuru citu mārketinga kanālu.

Par Google runājot, visbiežākā kļūda, ko pieļauj uzņēmēji, uzņēmējdarbības sākumā nedomā par Google dabiskā apmeklētāja iegūšanu nemaz. Iestartē Google reklāmas, tādējādi ātri un prognozējami sasniedz mērķauditoriju un par dabisko apmeklētāju aizdomājas pēc gada vai pat daudziem gadiem, kad tiek meklētas jaunas mārketinga iespējas.

Taču Google dabisko apmeklētāju var iegūt, ilgtermiņā veicot mājaslapas SEO optimizāciju. Tāpēc, jo ātrāk sāksi par to domāt, jo drīzāk pienāks laiks, kad varēsi baudīt augļus, lasi dabiskos Google apmeklētājus.

Ātruma faktors

Ja ir mērķis sasniegt Google auditoriju ātri, tad viennozīmīgi Google reklāmas būs primārais rīks, ar ko uzrunāt potenciālos klientus. Te viss vienkārši un saprotami – maksā Google par reklāmām, digitālā mārketinga aģentūrai komisiju par darbu un saņem mājaslapas apmeklētājus nekavējoties, uzreiz un tik, cik vēlies vai budžets to atļauj.

Veicot SEO optimizāciju, ātri nekas nenotiks – paies vismaz daži mēneši, kad varēs just apmeklētāju plūsmu no Google meklētāja, bet īsto ieguvumu varēs novērtēt tikai pēc ilgāka laika perioda. Tātad, ja ļoti svarīgi ir iegūt apmeklētāju uzreiz – jāfokusējas uz Google reklāmām, neaizmirstot par SEO, ja bizness ir ilgtermiņa projekts.

Kā ar izmaksām?

Tiktāl skaidrs – ja bizness ir īstermiņa, tad pat nav jādomā par Google dabisko apmeklētāju. Ja tomēr bizness būs ilgtermiņa, kā pārsvarā visi domā vai vismaz cer, tad uzreiz no pirmās dienas, jau mājaslapas izstrādes procesā jādomā par Google dabisko apmeklētāju. Jo, lai nokļūtu Google meklētāja vadošās pozīcijās, kas nav reklāma, ir jāpiedomā pie:

  • Mājaslapas ātrdarbības
  • Navigācijas
  • Satura struktūras
  • Iekšējām saitēm
  • Atslēgvārdu stratēģijas
  • Ārējo saišu veidošanas

Intereses pēc veicām salīdzinājumu izmaksām vienam no mūsu klienta projektiem. Klients tirgo mācību kursus internetā un jau no paša sākuma piedomāja gan pie Google dabiskā apmeklējuma plūsmas, gan izmantoja Google reklāmas.

Par atskaites punktu paņēmām 3 mēnešu rādītājus. Kā redzams attēlā augstāk, šajā laikā no Google reklāmām (Paid Search) tika iegūti 8387 apmeklējumi, kas rezultējās 368 pārdošanās ar kopējo summu 21880 USD. Savukārt dabiskais apmeklējums atnesa 4768 apmeklētājus, kas veica 44 pirkumus par summu 2873 USD.

Vidējā klikšķa cena šajā industrijā bija ~0.50 USD, tas nozīmē, ka reklāmā tika iztērēts aptuveni 4200 USD.

SEO pakalpojuma plāns sadarbībā ar aģentūru ir 500 EUR mēnesī, tātad šajā periodā tika iztērēti 1500 USD. Jāpiezīmē, ka dabiskais apmeklētājs tikai sāk attīstīties un vidēji tā apjoms aug par 10-15% mēnesī, nemainoties pakalpojuma summai.

Šajā brīdī Google reklāmās iztērētais 1 USD atnes 5.2 USD, bet no dabiskā apmeklējuma – 1 USD ienes 1.9 USD. Sākumā stadijā izdevīgākas ir Google reklāmas, bet ilgtermiņā tas var strauji mainīties par labu dabiskam apmeklējumam, kas visbiežāk arī notiek.

Abī rīki ir labi dažādu mērķu sasniegšanai, taču ilgtermiņa biznesiem vislabākā būs abu šo Google mārketinga pakalpojumu kombinācija.

Digitālā mārketinga aģentūra MMN sniedz dažādus Google pakalpojumus – Google Analytics ieviešana, SEO pakalpojumus un Google Ads reklāmas.