Latvijā viens no galvenajiem problēmjautājumiem ir ceļi, jo tie bieži vien ir ļoti sliktā kvalitātē. Daļa pēc remontdarbiem «kliedz» jau ilgu laiku, taču tā arī paliek «gaidītāju rindā», un ir ceļi, kuri salīdzinoši vēl nav tik sliktā stāvoklī, taču tiek savesti kārtībā. No 7. maija rosību var manīt posmā Upesgrīva—Roja. Tur Latvijas Valsts ceļi (LVC) veiks eksperimentu, pirmo reizi izmantojot ar bitumenu stabilizētu materiālu (BSM) kārtu. Būvdarbus eksperimentālajā posmā veiks SIA «VIA» par līgumcenu 586 251,99 eiro, taču pārējos darbus veic piegādātāju apvienība VIA un LAU par līgumcenu 2 370 579,2 eiro.
Citās valstīs BSM tehnoloģiju jau izmanto, taču Latvijā to ieklās pirmo reizi. «Latvijā ir neliels tirgus, kā arī, salīdzinot ar citām valstīm, mums ir maza teritorija,» skaidro LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova. «Tāpat citās valstīs ir lielāka ekonomiskā attīstība, tāpēc mūsu tirgū ierasti inovācijas ienāk nedaudz vēlāk, nekā citur. Patlaban mūsu kolēģi, inženieri, ir secinājuši, ka vairāku pēdējo gadu garumā Latvijas valsts ceļu tīklā ir veikti būvdarbi, kuriem būs nepieciešama atjaunošana pēc apmēram desmit gadiem, un tieši šajos ceļos būs daudz posmu, kuros varētu pielietot BSM tehnoloģiju. Līdz ar to mēs gatavojamies tam, ka, iespējams, mums tas būs aktuāli. Tāpēc mēs to arī sākam izmēģināt, jo citās valstīs jau ir laba pieredze, kur ir līdzīga ekspluatācija, klimats un citi apstākļi. Ja šī tehnoloģija tiešām būs derīga un laba, tad turpmākajos gados būs plašas iespējas to izmantot.»
Rakstu lasiet 6. jūnija «Talsu Vēstīs» vai e-avīzē šeit: https://retalsi.lv/abonementi/