Pansionātā «Lauciene» jau gadu darbojas digitālais ārsta kabinets

Pansionātā «Lauciene» jau gadu darbojas digitālais ārsta kabinets

27. septembrī apritēja gads, kopš pansionātā «Lauciene» tika atklāts Latvijā pirmais digitālais ārsta kabinets. Šī gada laikā pansionāta iedzīvotāji sadraudzējušies ar jauno sistēmu un to ļoti novērtē. Projekts radās, Talsu novada pašvaldībai sadarbojoties ar pansionātu «Lauciene» un SIA «Digital Clinic».

«Šādā veidā mēs tiekam klāt praktiski jebkuram mediķim,» stāsta pansionāta «Lauciene» direktors Kārlis Volanskis. «Galvenā ideja ir, lai mūsu klientiem nebūtu jāstāv garās rindās. Cilvēkiem cienījamā vecumā reizēm pat sešu mēnešu gaidīšana var būt pārāk ilga. Būtiskākais ir tas, ka mēs iegūstam ārsta konsultācijas ļoti īsā laikā. Tas ir dažu dienu jautājums.» «Ņemot vērā situāciju novadā, ka, zvanot uz veselības centru un piesakot kādu izmeklējumu vai ārsta konsultācijas, ir atbilde, ka nav kvotu un jāgaida nākamais gads,» piebilst pansionāta vecākā medicīnas māsa Kristīne Stabulniece. «Tāpēc es šobrīd ļoti novērtēju šo sistēmu, ka varu laikus pacientiem dabūt speciālistus un izmeklējumus.»

Sistēma ir pavisam vienkārša — vecākā medicīnas māsa digitālajā vidē nosūta pacientu pie speciālista uz izmeklējumu un analīžu rezultātiem. «Speciālists iepazīstas ar informāciju un, ja ārsts vēlas pirms konsultācijas veikt vēl kādas papildu analīzes, tad to mums dara zināmu. Šajā kabinetā mēs saņemam informāciju, kad notiks konsultācija, lai mēs ar pacientu varam būt šeit un gaidīt ārsta uzaicinājumu,» skaidro K. Stabulniece. «Digitālā klīnika meklē, kurš attiecīgais speciālists konkrētajā brīdī ir brīvs, un tādā veidā notiek savienošanās. To var ļoti operatīvi izdarīt,» tā K. Volanskis.

Seniori šos pakalpojumus izmanto bieži,

jo lielākā daļa pacientu ir ar kustību vai mentālās dabas traucējumiem, kas nozīmē, ka nokļūšana pie kāda speciālista ārpus pansionāta telpām ir apgrūtināta. «Pieprasītākie speciālisti ir dažādi. Ņemot vērā, ka lielākā daļa pacientu ir seniori, mums ir pieejamas neirologa, urologa, nekrologa, kardiologa un citu speciālistu konsultācijas,» teic K. Stabulniece. «Digitālais kabinets ir līdzeklis, kas ļauj mums tieši sazināties ar speciālistu, izvērtēt nepieciešamību — cik steidzami pacientam ir nepieciešams izmeklējums. Mūsu darbs ir pieprasīt medicīnisko pakalpojumu, savukārt viņu darbs ir nodrošināt šo pakalpojumu laicīgi. Mēs esam ļoti pateicīgi Talsu novada pašvaldībai par atbalstu un iespēju uzlabot veselības aprūpi pansionātā «Lauciene». Tas ir ieguldījums mūsu pacientu veselībā.»

Digitālajā ārsta kabinetā lielāko daļu laika darbojas vecākā medicīnas māsa, kura pansionāta iedzīvotājiem palīdz sadraudzēties ar digitālajām tehnoloģijām. «Pacientam vienam šī digitālā vide būtu grūti saprotama. Es palīdzu aplūkot rezultātus, kuri ir atnākuši medicīnas valodā. Esmu arī vienmēr klāt video konsultācijās, lai varētu pēc konsultācijas atbildēt uz jautājumiem, ja tādi rodas,» pauž vecākā medicīnas māsa.

Pacientiem nepiemēro papildu maksu

Pansionāta direktors stāsta, ka pacientiem nav papildu maksas par digitālā kabineta izmantošanu: «Mēs šos pakalpojumus sedzam no pansionāta līdzekļiem, pakalpojums ietverts viņu uzturmaksā. Ja mēs parēķinātu savas izmaksas, lai klientu nogādātu uz Rīgu, Liepāju vai kādu citu vietu pie kāda speciālista, tad šīs izmaksas būtu daudz lielākas.»

Vecākā medicīnas māsa un pansionāta iemītnieki ir pateicīgi par iespēju pakalpojumus saņemt savlaicīgi. Viņi pielāgojas situācijai un sistēmā neredz neko tādu, ko būtu nepieciešams mainīt. «Esmu ļoti apmierināta ar šo sistēmu, jo man ir vieglāk strādāt, kad ārsta nozīmētos izmeklējumus es varu pieteikt īsā laikā,» atzīst Kristīne Stabulniece. «Domāju, ka arī ģimenes ārsts ir priecīgs un mierīgs, ka laikus tiek veikti izmeklējumi, jo citreiz izmeklējumi jāgaida gadu, kā tas parasti ir ar magnētisko rezonansi. Mums ir arī teicama sadarbība ar klīniku, jebkurā laikā varam sazināties un lūgt palīdzību, ja tāda ir nepieciešama.»

 

/Foto: Edgars Lācis/

#sif_maf2024