Vieta tukša ilgi nepaliek

Vieta tukša ilgi nepaliek

 

  1. augustā Talsos, Jaunajā ielā 2, bijušā veikaliņa, kur varēja iegādāties PLPKS «Dundaga» produkciju, telpās durvis vēra jauns veikals — «Bodele». Kā pauž uzņēmuma SIA «Tejbolt» īpašnieks Edgars Priede: «Gribējām laicīgāk, ātrāk, veiklāk, bet labs nāk ar gaidīšanu, tāpēc priecājamies paziņot, ka sagaidījām

Domājot par pārtikas veikaliņa nosaukumu, ģimene atcerējās, ka agrāk mazie veikaliņi bieži saukti par bodelēm, tāpēc palikuši pie šī Kurzemes pusē tik ierastā apzīmējuma.

Ideju par veikaliņu Edgars ar savu kundzi Jolantu Smaļķi lolojuši jau agrāk, taču nevarējuši atrast piemērotas telpas. Pāris, saprotot, ka sākt no nulles ir diezgan grūti, ātri ķēries vērsim pie ragiem, kad apjausts, ka iepriekšējais veikaliņš savu darbību beigs. Pēc tam izremontējuši telpu, darot vidi skaistāku un omulīgāku. «Bodeles» saimnieki priecājas, ka sanācis tur enkuru izmest pirmajiem, jo pēc tam dzirdēts, ka vairāki metuši aci tai virzienā.

Savs redzējums un virziens

«Protams, ar lielo veikalu tīklu ir grūti konkurēt, un to nemaz netaisāmies darīt. Mums ir cits virziens. Izvēlējāmies tirgot «Straupes» piena produkciju, jo to nekur citur Kurzemē tādā veidā nevar iegādāties. Jā, kaut kur lielveikalu plauktos starp 10 citiem iepakojumiem var ieraudzīt šī uzņēmuma kefīru, pienu vai sviestu, bet tas jau vairs nav tas. Un mēģinām piemeklēt arī citu preču sortimentu, lai pie mums būtu kaut kas tāds, kas nav citur. Piemēram, tagad īpaši pievēršamies maizes piedāvājumam. Pieņēmām lēmumu par populāro «Ķelmēnu» maizi, saprotot, ka cena tai ir pieņemama, lai varētu to tirgot. Būs noteikti arī bulciņas, pīrāgi un tāda veida našķi. Protams, neizbēgt jau no kaut kādām standarta lietām, kas ir visur, bet mūsu mērķis ir nelikt tik lielus uzcenojumus, kādi ir lielveikalos. Tāpat veidojam kontaktus ar mājražotājiem, piedāvājot iespēju viņiem savu produkciju realizēt pie mums. Ir svarīgi, ka cilvēks neatnāk tikai pēc piena, bet var iegādāties arī gaļu un citas nepieciešamās preces, lai pabarotu savu ģimeni un nebūtu jāiet pēc tam kaut kur citur nopirkt nepieciešamo. Jāsaprot, ka esam tikko atvērušies un pašlaik tikai ieguldām, bet tad, kad sāks rasties peļņa, piedāvājuma sortiments pieaugs un mēs iesim plašumā. Pagaidām preču apjoms ir pieauguma procesā, vēl apzinām iespējas,» atklāj Edgars.

Kāpēc «Straupes» piena produkcija?

Jautāts, kāpēc izvēlēta tieši piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības «Straupe» produkcija, Edgars Priede pauž, ka tai ir vieni no augstākajiem kvalitātes rādītājiem valstī un plašam produktu klāstam ir piešķirts «Zaļās karotītes» sertifikāts. Ražošanā uzņēmums izmanto tikai dabīgo piena izejvielu un neizmanto kā piedevas augu taukus, ķīmiskos konservantus, kādēļ produkcija pieprasīta dabīgo piena produktu lietotāju nišā.

Jāakcentē, ka piena produktus «Bodelē» būs iespējams iegādāties gan fasētā, gan izsveramā veidā, tāpēc veikaliņa vadība pauž, ka svarīgi atgādināt, lai pircēji plāno savus pirkumus un dodas iepirkties ar saviem traukiem, kas būs lētāk un dabai draudzīgāk. Tāpat E. Priede nenoliedz, ka var vilkt paralēles ar bijušās Dundagas pienotavas piedāvājumu. «Arī tur zemnieki pienu sagādāja no dažādām saimniecībām — tāpat, kā to dara «Straupē». Un tur, līdzīgi kā agrāk Dundagā, dabīgā procesā bez jebkādiem piena pulveriem ražo savu augstvērtīgo produkciju. Cik pamanījām pirmajās dienās, daudzi nemaz iepriekš par «Straupes» pienu un produkciju nav zinājuši. Tad nu mēs tagad iepazīstinām ar to. Un tie, kuri bija iecienījuši Dundagas pienotavas produktus, pavisam noteikti iemīļos arī «Straupes» ražojumus. Jo plašāks tirgus, jo vairāk iespēju izvēlēties. Nekonkurējam ne ar vienu. Katram ir sava niša,» optimisma pilns pauž uzņēmējs.

Pievienotā vērtība — iemīļotās pārdevējas

Kad SIA «Tejbolt» īpašniekam tiek pajautāts par bodītes pārdevējām, viņš smaidot atbild, ka komandā ir darbinieces, pie kurām pircēji bija pieraduši iepriekšējā veikalā. «To uzskatām par lielu ieguvumu un pievienoto vērību, jo viņas jau pircēji zina. Pārdevējām nebija jānokar deguns, kad Dundagas veikaliņš tika aizvērts, savukārt mēs priecājamies, ka nav jāmeklē jauni darbinieki, bet ir cilvēki, kas jau labi iestrādājušies un zināmi,» pauž Edgars Priede.

Savukārt, runājot par pārtikas «Bodeles» īpašo odziņu, ar ko «iekarot» pircējus, uzņēmuma vadītājs uzsver, ka tā noteikti ir produktu dažādība un iespēja iegādāties pārtiku, ko nevar nopirkt citur. «Un, protams, tas šarms, ka esam pieejamāki, atvērtāki un visiem draudzīgi. Tā laikam ir mūsu stiprā puse. Mums svarīgi, lai būtu tas kontakts — no sirds uz sirdi,» atzīst Edgars. «Pārdevējas bija pārsteigtas, ka jau pirmajās dienās cilvēku plūsma ir samērā liela, jo domājušas, ka cilvēki jau paspējuši aizmirst šo ceļu un vajadzēs paiet kādam laikam, lai atkal to iestaigātu. Arī interneta vietnē Facebook.com pamazām iepazīstinām ar savu produkciju, lai tauta zina par atšķirīgo, ko var iegādāties pie mums. Cilvēki varbūt domā, ka piena veikalā ir tikai piena produkti, bet tā tas nav.»

Jautāts par uzņēmuma «Tejbolt» interesanto nosaukumu,  īpašnieks smejas: «Saprotot, ka akcents būs uz piena veikalu, uzrakstīju Google tulkotājā vārdus «piena veikals» un skatījos, ko man piedāvā dažādās valodās. Un paliku pie ungāru valodas «tejbolt» — tīri labskanības pēc. Man saistības ar Ungāriju nav nekādas.»