SEO jeb mājaslapu optimizācija meklētājprogrammām var būt ārkārtīgi nozīmīga un pat svarīgāka par citām digitālā mārketinga aktivitātēm. Pārmaiņu laikā, kad pastāv daudz un dažādu tiešu un netiešu ierobežojumu, uzņēmēji meklē gan darbības digitalizācijas iespējas, gan arī meklē klienta piesaistes iespējas. Šajā rakstā aplūkosim to, kāda SEO nozīme ir šajos apstākļos un kā nopelnīt pozitīvo karmu meklētājprogrammās.
Kas ir SEO?
Tie, kuri ir interesējušies par mājaslapas apmeklējuma statistiku, ir manījuši, ka tā tiek sadalīta dažādos apmeklējuma kanālos. Piemēram, organiskie meklējumi, maksas meklējumi, apmeklējums no sociālajiem kontiem, pāradresētais utt. Organiskie meklējumi tiešā veidā ir saistīti ar mājaslapas optimizāciju jeb SEO, kas ir meklētājprogrammu mārketinga (SEM) sastāvdaļa. Jo, meklētājaprāt, vietnes saturs labāk atbilst meklējamajam pieprasījumam, jo ausgtāka pozīcija tiek atvēlēta meklēšanas rezultātu lapā (SERP). Līdz ar to droši var apgalvot, ka SEO ir mājaslapas optimizācijas process, kura laikā vietne tiek pielāgota meklētājprogrammām ar mērķi iegūt augstākas pozīcijas tajās. Šeit ir vērts atzīmēt, ka dažādām meklētājprogrammām ir atšķirīgas prasības, tādēļ ir jāsaprot, kāda meklētājprogramma ir aktuālāka.
Vai visām mājaslapām veikt optimizāciju?
Viens no biežākajiem stereotipiem, kas attiecas uz meklētājprogrammu darbību, ir saistīts ar to darbības principu. Digitālā mārketinga aģentūras Zīle projektu vadītājs Arno Marnics skaidro, ka:
“Ir jāsaprot, ka meklētājprogramma nav internets. Tā ir tāda pati mājaslapa kā citas, kuras galvenais uzdevums ir sniegt atbildes uz noteiktiem pieprasījumiem. Savukārt, tā spēj sniegt atbildes uz tādiem pieprasījumiem, kuri ir atrodami šajā mājaslapā. Tas ir līdzīgi kā virtuālais katalogs. Līdz ar to, ja jūsu mājaslapa nav iekļauta šajā katalogā, tā neparādīsies meklētājā! Paplašinot šo jautājumu, varam teikt, ka, ja jūsu mājaslapas saturs nav optimizēts noteiktiem atslēgvārdiem, tās ieraksti neparādīsies uz šiem pieprasījumiem!”
Kā nopelnīt pozitīvo karmu meklētājprogrammās?
Lai iegūtu pozitīvo karmu meklētājprogrammās, nepieciešams veikt mājaslapu optimizāciju. ŠĪ optimizācija notiek vairākos veidos. Pamatā tos visus var reducēt līdz divu veidu procesiem:
- Procesi, kas notiek pašā mājaslapā (on-page)
- Procesi, kas notiek ārpus mājaslapas (off-page).
Tomēr darbu apjomu tas nemazina. Tas joprojām ir plašs, laikietilpīgs un prasa lietot augstas maksas programmas. Darbu sarakstā ir gan tehnisko problēmu risināšana, gan satura veidošana, kur viena no būtiskākajām sastāvdaļām ir SEO teksti un to formatēšana, gan lietotāja pieredzes uzlabošana. Papildus tam tiek veikti dažādi domena un tā satura vērtības palielināšanas procesi ārpus mājaslapas. Tas ir rūpīgs un regulārs darbs, kas veicams nepārtraukti, jo gan satura papildināšanai ir jānotiek regulāri, gan laika gaitā var rasties dažādas kļūdas.
Kāda ir SEO nozīme pārmaiņu laikā?
Šobrīd, kad notiek būtiskas pārmaiņas un restrukturizācija daudzu uzņēmumu pārdošanas stratēģijās, kad tām tiek meklētas digitalizācijas iespējas, uzņēmumi, kuri ir pievērsušies tam iepriekš, ir ieguvēji. Tā ir šo uzņēmumu pozitīvā karma! SEO nevar īstenot un panākt tūlītēju rezultātu – īpaši asas konkurences nozarēs. Šī pozitīvā karma ir jānopelna ar ilgstošu un rūpīgu darbu, jo pirmie jūtamie rezultāti parādās tikai pēc sešu līdz deviņu mēnešu perioda.
Vai ir vērts uzsākt optimizāciju šobrīd?
Ja esat nolēmuši iegūt digitālu pirkumu/pieteikumu plūsmu, jums noteikti ir vērts veikt mājaslapas optimizāciju arī šobrīd. Agri vai vēlu tas dos pienesumu, bet līdz tam varat paralēli investēt maksas reklāmās. Kā rāda aģentūras Zīle pieredze, optimizētai mājaslapai organiskie meklējumi parasti ienes vairāk pirkumus un pieteikumus par citiem kanāliem. Līdz ar to jo ātrāk tiks uzsākts šis process, jo agrāk kanāls sāks funkcionēt.
Digitālā mārketinga aģentūra Zīle
Digitālā mārketinga aģentūra Zīle ir dibināta 2012. gadā. Tā sniedz visus nepieciešamos digitālā mārketinga pakalpojumus – nodrošina foto, video, teksta, grafikas dizaina un animācijas satura veidošanu. Tiek veikta mājaslapu izstrāde, esošo mājaslapu auditu un optimizācija. Uzņēmums nodrošina komunikāciju sociālajos tīklos un maksas reklāmas tajos. Veido un uztur maksas reklāmas Google Ads platformā, kā arī veic reklāmguvumu līmeņa optimizāciju.