Lai izvairītos no iespējamām bīstamām situācijām, vējstiklā nedrīkst būt ne plaisu, ne citu bojājumu. Īpaši naktī skrāpējumi un nelieli bojājumi, piemēram, mikroplaisas, var izraisīt gaismas izkliedēšanu no pretim braucošajām automašīnām, kas apgrūtina vadītāja spēju pamanīt uz ceļa esošos šķēršļus un var apžilbināt vadītāju. Parasti pieļaujamas ir tikai nelielas mikroplaisas, kas nav lielākas par monētas izmēru un neatrodas tieši vadītāja redzes laukā. Tas nozīmē, ka jebkuri lielāki bojājumi prasa tūlītēju rīcību – vējstikla remontu vai maiņu.
Kad ir nepieciešama vējstikla maiņa?
Vējstikla maiņa var būt nepieciešama vairāku iemeslu dēļ:
Plaisas vai skrāpējumi: Ja vējstiklā ir redzamas plaisas vai dziļi skrāpējumi, kas traucē redzamību vai var izplatīties – nepieciešama vējstikla maiņa;
- Bojājumi no akmeņiem: Bieži vien mazas plaisas rodas no akmeņiem vai citiem priekšmetiem, kas atsitas pret stiklu braukšanas laikā;
- Šķidruma noplūdes: Ja tiek pamanītas šķidruma noplūdes, tas var liecināt par nepareizu iepriekšējo vējstikla uzstādīšanu vai stikla bojājumu.
Ir skaidrs, ka vējstikla remonts ir daudz lētāks risinājums nekā pilnīga vējstikla nomaiņa. Tomēr ir jāņem vērā divi svarīgi faktori, kas nosaka iespēju veikt stikla remontu: bojājuma platība un tā atrašanās vieta.
Remonts ir iespējams tikai tad, ja bojājuma diametrs (ieskaitot plaisas) nepārsniedz divu eiro monētas izmēru un bojātā vieta atrodas vismaz sešu centimetru attālumā no stikla malas un nav tiešā vadītāja redzes laukā. Ja bojājumi ir lielāki vai atrodas tiešā autovadītāja redzes laukā, ir nepieciešams veikt vējstikla nomaiņu, neriskējot ar drošību ceļu satiksmē.
Vējstikla maiņas process
Vējstikla maiņa ietver vairākus soļus, kas jāveic profesionāli, lai nodrošinātu pareizu un drošu uzstādīšanu.
Vējstikla noņemšana
Mūsdienu automašīnās vējstikli bieži vien ir ielīmēti un tos var izņemt, izmantojot speciālus instrumentus. Pirms darba uzsākšanas ir svarīgi noņemt iekšējās statņu uzlikas, lai tās netiktu sabojātas stikla izgriešanas procesā.
Sagatavošana
Pirms jaunā vējstikla uzstādīšanas tiek notīrīta un sagatavota montāžas virsma. Pēc stikla izņemšanas ir nepieciešams noņemt arī atlikušo līmi no stikla ailes.
Līmēšana
Jaunais vējstikls tiek piestiprināts ar speciālu auto stiklu līmi, kas nodrošina stipru un ilgstošu saķeri. Jāatceras tas, ka dažas automašīnas ir aprīkotas ar vienreizējiem atbalstiem, kas atvieglo stikla pareizu novietošanu.
Žūšana un pārbaude
Pēc vējstikla uzstādīšanas ir nepieciešams ļaut līmei pilnībā nožūt, pirms auto lietošanas. Parasti tas prasa vismaz dažas stundas. Pēc priekšējā stikla maiņas ir ieteicams izvairīties no automašīnas mazgāšanas vienu līdz divas dienas.
Kur labāk pieteikt vējstikla maiņu?
Vējstikla maiņai vienmēr ir jāizvēlas kvalificēti un pieredzējuši servisa sniedzēji. Lūk, ko vajadzētu meklēt:
- Sertifikācija: Pārliecinieties, ka serviss ir sertificēts un tam ir labas atsauksmes;
- Garantijas: Labi pakalpojumu sniedzēji piedāvā garantijas par veikto darbu un materiāliem;
- Materiāli: Pārliecinieties, ka tiek izmantoti kvalitatīvi materiāli un atbilstoša līme.
Ja Jums ir vajadzīgs serviss, kas atbilst visiem kritērijiem, apskatiet Carglass servisa pakalpojumu klāstu https://www.carglass.lv/pakalpojumi/vejstikla-maina/! Carglass ir Belron International Ltd grupas zīmols, kas ir pasaulē vadošais transportlīdzekļu un auto stiklu remonta un uzstādīšanas pakalpojumu sniedzējs. Katru gadu Carglass Latvijā veic aptuveni 11 000 darbu, kas saistīti ar transportlīdzekļu un auto stiklu nomaiņu vai remontu.
Carglass speciālisti pievērš individuālu uzmanību katram gadījumam, lai noteiktu, kāds risinājums ir optimāls katrā situācijā – jauni auto stikli vai vējstikla remonts. Carglass servisā tiek izmantoti sākotnēja ražotāja standartiem atbilstošos vējstiklus (OEM), kuri tiek piegādāti tieši auto ražošanas uzņēmumiem. Šeit ir vējstikli visām automašīnu markām, nodrošinot plašu izvēli un augstas kvalitātes produktus. Uzziniet vairāk un piesakiet aktuālo pakalpojumu www.carglass.lv.