Televīzijā un radio vairs nevarēs reklamēt atlaides un cenas alum un vīnam

Televīzijā un radio vairs nevarēs reklamēt atlaides un cenas alum un vīnam

Elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos alkoholisko dzērienu cenas vai atlaides reklamēt vairs nedrīkstēs, lēmusi Saeima. Tādejādi plānots samazināt kopējo alkoholisko dzērienu patēriņu un no reklāmas negatīvās ietekmes pasargāt jauniešus.

Šobrīd Latvijā saskaņā ar likumu alkoholisko dzērienu reklāma ir aizliegta, izņēmums bija divi dzērienu veidi — alus un vīns. «Kā likumprojektā atzīmē tā autori no Veselības ministrijas, pārmērīga alkohola lietošana ir viens no galvenajiem riska faktoriem pasaulē, kas negatīvi ietekmē iedzīvotāju veselību un apdraud arī apkārtējo cilvēku veselību un drošību. Alkoholisko dzērienu reklāmas negatīvā ietekme uz alkoholisko dzērienu patēriņu sabiedrībā, it īpaši jauniešu vidū, ir plaši pētīta un pierādīta – tā veicina alkoholisko dzērienu lietošanas uzsākšanu un palielina alkohola patēriņu to jauniešu vidū, kuri alkoholu jau ir lietojuši, pauž likumprojekta autori,» informē Saeimas Preses dienests.

Lai noteiktu visaptverošus alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmas un mārketinga ierobežojumus (ne tikai televīzijā un radio, bet arī internetā, kinoteātros, patērētājiem paredzētos drukātājos materiālos un citviet), Saeimas Sociālo un darba lietu komisija trešajā lasījumā jau atbalstījusi grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Grozījumi pašlaik tiek saskaņoti ar Eiropas Komisiju.