ASV populāras automašīnas, kuras nav iemīļotas Eiropā

Lai gan amerikāņi ir Eiropas emigrantu pēcteči, vecās un jaunās pasaules iedzīvotāju gaumes un paradumi ievērojami atšķiras. Tā nu ir attīstījusies vēsture, ģeogrāfija, ekonomika un politika. Paradumu atšķirības ir pamanāmas arī automašīnu izvēlē: jaudīgākas automašīnas patīk amerikāņiem, bet eiropieši dod priekšroku praktiskākiem modeļiem.

Ford Mustang

Ikoniskā muskuļmašīna tiek ražota kopš 1964. gada. Mustang ir tik populārs, ka pavēris ceļu veselai apakšklasei – “ponijmašīnām”. Tās ir sportiska dizaina automašīnas ar garu pārsegu un īsu aizmuguri. 2018. gadā Ford svinēja 10 miljonā eksemplāra pārdošanu.

Tipiskais Mustang ikmēneša pārdošanas apjoms ASV ir aptuveni 6000-7000 vienību. Eiropā tik daudz tika pārdots visā 2020. gadā kopā, turklāt tas nav skaidrojams tikai ar pandēmijas izraisīto krīzi. Kopš 2014. gada Eiropas dīleri ir pārdevuši 60 000 Mustangu, bet amerikāņu dīleri tirgo daudz vairāk eksemplāru jebkurā gadā neatkarīgi no tā, vai plosās pandēmija.

Chevrolet Corvette

Vēl viena amerikāņu automaģistrāļu klasika, sākotnēji no 60. gadiem, ir godam nopelnījusi teju oficiālo “Amerikas mīļākais sporta auto” titulu. Automašīna kļuva slavena ar savu lomu populārajā laikmeta noziedzības drāmā “Route 66” un kļuva par brīvības un piedzīvojumu simbolu – par tādu to uzskata vēl šodien.

Gada pārdošanas apjoms ASV svārstās no 10 000 līdz 30 000 automašīnām, bet eiropieši gada laikā nopērk 600-700 vienību. ASV šāds apjoms tiek pārdots divu nedēļu laikā. Arī Krievijā to nav daudz – atrodami vien 11 piedāvājumi visā drom.ru datubāzē. Pērkot šādu lietotu retumu, pārbaudiet savas automašīnas vēsturi pēc VIN koda, lai izvairītos no neparedzētiem izdevumiem nākotnē. Jūs varat saņemt VIN vēsturi vairākos specializētos tiešsaistes pakalpojumiem – piemēram, www.carvertical.com/lv.

Nissan Pathfinder

Ne tikai ASV ražotājiem un vecajai klasikai ir tendence uz vienu tirgu. Šo apvidus auto japāņu ražotājs izlaida 1986. gadā. Kopš tā laika ir prezentētas vairākas paaudzes, neskaitot kosmētiskus uzlabojumus.

Pārdošanas grafiks Amerikā tiešām atgādina amerikāņu kalniņus. Strauju kritumu no liela augstuma nomaina tāds pats kāpums, un tas notiek robežās no 20 000 līdz 80 000 eksemplāriem gadā. Pēdējā laikā vidēji tiek pārdoti 5000-6000 Pathfinder mēnesī.

Infiniti QX50

Grezns krosovers no Nissan premium zīmola nav bieži sastopams uz Eiropas ceļiem, turpretim Amerikā to ļoti ciena: žurnāls GQ to vairākkārt ir iekļāvis savos krosoveru klases desmitniekos. Amerikāņu mīlestību pret šo auto apstiprina nauda – ​​bieži vien pārdod ap 20 000 eksemplāru gadā.

Eiropā jau 300–400 Infiniti QX50 automašīnu pārdošana ir vērā ņemams sasniegums. Piemēram, 2017. gadā izdevās pārdot tikai vienu automašīnu. Kopumā Infinity kā zīmols Eiropā nav iemantojis lielu popularitāti, tādēļ Nissan to izņēma no aprites 2020. gadā, lai koncentrētos uz ASV un Ķīnu.

 

JAUNUMS

Tagad pieejama arī “Talsu Vēstis” e-avīze.
Abonē un lasi savā telefonā, datorā vai planšetē no jebkuras vietas pasaulē.