Visu pasauli pārņēmusī COVID-19 pandēmija bija ļoti nesaudzīga pret uzņēmējdarbību. Bija nepieciešams ātri pielāgoties mainīgajai situācijai: valdības noteiktie ierobežojumi, attālinātais darbs, piegādes traucējumi, pastāvīgi mainīgas situācijas. Šajā cīņā uzvarēja uzņēmumi, kas spēj darboties efektīvi un ātri pielāgoties. Šajā situācijā ir pieaugusi CRM sistēmu nozīme, un skeptiķi ir mainījuši savas domas. Tradicionālās metodes arī darbojas, taču tās darbojas lēni. Tāpēc šodien, kad mēs vēl nevaram precīzi zināt, kas mūs sagaida, ir vērts saprast, kā CRM sistēma var palīdzēt pandēmijas laikā.
Attiecību uzturēšana ar klientiem
Karantīnas laikā ļoti strauji mainījās patērētāju vajadzības, tāpēc uzņēmumiem nācās pagriezties pret saviem klientiem. Konkurence tirgū nekur nav pazudusi, taču ir zudusi noteiktība – šajā situācijā noturēt klientus un piesaistīt jaunus spēja tie biznesi, kuri labi pazina savus klientus. Zināt, kādas izmaiņas ir vajadzīgas, un apmierināt klientu vajadzības – tas bija kā glābiņš.
Būtiski pieaugusi arī attālinātā saziņa: līdz ar kontakta pakalpojumu un aktivitāšu aizliegšanu uzņēmumiem neatlika nekas cits kā pāriet uz virtuālo telpu. Šeit ļoti palīdzēja ar mārketingu saistītās CRM programmas funkcijas. Un pat tie skeptiķi, kuri iepriekš apgalvoja, ka CRM sistēmas izmaksas pārsniedz ieguvumus, ir mainījuši savas domas.
Efektīva iekšējā komunikācija
Vēl viena joma, kurā CRM sistēmas ir īpaši noderīgas, ir iekšējā komunikācija. Daudzi darbinieki savu galdu birojā ir nomainījuši pret mājas vidi. Uzņēmumos, kas neizmanto CRM programmu, šādi darbinieki palika bez piekļuves informācijai vai pavadīja daudzas stundas, ievācot to no kolēģiem. Dramatiski pieaudzis laiks e-pasta vēstulēm un telefona sarunām, un vadītāju pieņemto lēmumu īstenošana dažādās jomās ir apstājusies.
Uzņēmumi, kas izmanto modernas CRM programmas, ir izvairījušies no visiem iekšējās komunikācijas traucējumiem, un to darbība no tā nav cietusi. CRM programmas cena, ko uzņēmums savulaik samaksāja, pandēmijas laikā atmaksājās nevis vairākas, bet vairākus desmitus reižu. Vadītāji saprata, cik svarīga ir informācijas pieejamība – funkcija, kas šķita tik vienkārša, pēkšņi kļuva zelta vērta.
Resursu optimizācija
Ierobežojumi pakāpeniski tika samazināti, taču daži ierobežojumi palika spēkā pat pēc darbinieku atgriešanās darbā. Bija nepieciešams ievērot distanci, nepulcēties, dezinficēt virsmas utt. Kā to visu kontrolēt un optimāli izmantot esošos resursus? Uzdevums šķiet patiešām sarežģīts, bet ne ar CRM sistēmu: kalendāra vai projektu vadības funkcija ļauj precīzi plānot darba laiku, izmantot nepieciešamos rīkus un daudz ko citu.
Agrāk CRM funkcijas uzņēmumi pārsvarā izmantoja konferenču telpu vai auto rezervēšanai, taču pandēmijas laikā precīza plānošana ieguva pavisam citu nozīmi. Visi zina, cik svarīgs biznesā ir laiks, un tā saucamās tradicionālās metodes laika ziņā ir pilnīgi neefektīvas.
Vai CRM sistēmas var pārvarēt pandēmiju?
Covid-19 pandēmijas laikā veselība ir prioritāte, tāpēc cilvēku plūsmu regulēšana kļuva ļoti svarīga. CRM sistēmas šim nolūkam ir ļoti noderīgas. Vēl vairāk: kamēr daži uzņēmumi joprojām meklē veidus, kā pielāgoties jaunajai situācijai, citi, izmantojot CRM programmas ikdienas darbā, nezaudē nevienu vērtīgo sekundi — viņu biznesa procesus pandēmijas radītie ierobežojumi ietekmē daudz mazāk.
CRM programmas cena var šķist augsta, taču krīzes situācijās šī biznesa risinājuma priekšrocības ir milzīgas. Sistēmas palīdz ātri un efektīvi ieviest pārmaiņas, un tās ir nepieciešamas ikvienā krīzes situācijā. Un, pat ja liekas, ka pasaule jau ir pārvarējusi lielākos COVID-19 izaicinājumus, biznesam vienmēr jābūt gatavam. Krīzes var rasties būt dažādas: izejvielu trūkums, ekonomiskā krīze, politiski ierobežojumi utt. Pats svarīgākais ir tas, ka labākais risinājums krīzes situācijās ir tas pats – ātra pielāgošanās. CRM sistēma mūsdienu datu un informācijas pasaulē ir nepieciešams priekšnosacījums ātrai adaptācijai. Ieviesiet CRM programmu savā uzņēmumā, un jūs būsiet gatavi pārvarēt ne tikai COVID-19 izaicinājumus, bet arī citas krīzes.