Pedagogiem atgādina par prieka nozīmi darbā

Pedagogiem atgādina par prieka nozīmi darbā

Šonedēļ pedagogi jau atgriezušies skolā, bet pagājušās nedēļas vidū viņiem bija iespēja smelties iedvesmu un prieku pedagogu konferencē. Tā Talsu Valsts ģimnāzijā notiek jau trešo gadu. “Mēs vēlamies kļūt par atvērtu skolu, par skolu, kas dalās, aicina pie sevis pedagogus, lai viņi gūtu spēku savam darbam un tiešām šo emocionālo labsajūtu,” stāsta TVģ direktora vietniece metodiskajā darbā Ieva Smildzēja.

Šajā konferencē piedalījās ap 150 pedagogu no Talsu novada, Ventspils un Kandavas. Kā motivēt jaunieti mācīties? Uz šo jautājumu sociālajam tehnologam un integrālās izglītības skolotājam Andrim Arhomkinam atbilde vienkārša – prieks! “Mēs nevaram motivēt jaunieti nekādā veidā ar varu. Mēs nevaram motivēt jaunieti, piesolot viņam kaut ko, jo tad mums būs jāpiesola aizvien vairāk un vairāk. Bet brīdī, kad jaunietis dara lietas ar prieku, kā jebkurš cilvēks, tas ir brīdis, kad parādās enerģija,” dalās sociālais pedagogs un integrālās izglītības pedagogs Andris Arhomkins.

Ja ir enerģija, tad rodas motivācija to darīt atkal un atkal. Un tad, kad darām to ar prieku, ar enerģiju un regulāri, tad rodas rezultāts. “Un tad, kad mēs paskatāmies uz šo rezultātu, rodas kas? Rodas atkal prieks,” teic Andris Arhomkins.

Nav jātur svece zem pūra un nevajag baidīties dalīties ar idejām – tā aicina Talsu Valsts ģimnāzija, tāpēc dienas otrā daļa pagāja meistarklasēs. Viena no tām bija veltīta mākslīgajam intelektam, un Ventspils Digitālais centrs aicina pedagogus un vecākus no tā nebaidīties. “Jo, man liekas, ka šobrīd to uzskata par tādu lielu bubuli – ka tas ir slikts, ka skolēniem tas nedara neko labu. Bet mēs gribam parādīt veidus, ka mākslīgo intelektu var izmantot, lai atvieglotu savu ikdienu,” stāsta Ventspils digitālā centra IT kursu vadītāja Anita Damberga.

Piemēram, smelties idejas klases darbiem, kādai projekta aktivitātei, testu veidošanai vai attēlu un stundu plānu ģenerēšanai. “Skolēni jau patiesībā arī mācās caur mākslīgo intelektu. Līdzīgi kā mums kādreiz bija jātaisa špikeri, viņiem tāpat ir jāizdomā atslēgas vārdi pareizi, kā to mākslīgo intelektu piedarbināt, lai uzraksta kaut vai viņa eseju. Viņam tāpat ir jānoformulē, ko viņš grib tajā esejā,” teic Anita Damberga.

Tikmēr februārī Talsu Valsts ģimnāzija plāno kolēģus aicināt uz atklātajām stundām, kurās būtiska daļa būs arī to analīze. “Es esmu sava darba pieredzē sapratusi, ka vērtīgākais ir tas, ka tiekas paši praktiķi ar tādiem pašiem praktiķiem,” teic Ieva Smildzēja.

Ar savām konferencēm un meistarklasēm Talsu Valsts ģimnāzija ne tikai vēlas kolēģiem ļaut apmainīties ar zināšanām, bet arī saņemt atbalstu un pozitīvo pleca sajūtu.

Materiāls tapis ar Mediju atbalsta fonda finansējumu no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par saturu atbild SIA “TV9 Pakalni”.