Forumā Talsu 2.vidusskola rada idejas labākai nākotnei

Forumā Talsu 2.vidusskola rada idejas labākai nākotnei

Talsu 2.vidusskola arvien aug un meklē veidus, kā doties jaunu iespēju virzienā, tāpēc reizi piecos gados forumā tiekas skolēni, skolotāji, skolas absolventi, vecāki un kopienas pārstāvji, lai grupās diskutētu par skolas nākotnes attīstību.

Kādu gribam redzēt mūsu skolu nākotnē? Uz šo jautājumu ik pēc pieciem gadiem Talsu 2.vidusskola meklē atbildes. Forumā palīgā nāk skolēni, pedagogi, vecāki, absolventi un vietējā kopiena. Pirmo reizi darbs notika nevis miksētās komandās, bet katrai grupai atsevišķi. Absolventi uzskata, ka ideju radīšanā tas palīdzēja. “Mēs esam daudz maz pazīstami, lielākā daļa bija arī kolēģi, un tad mums bija tāda brīvāka atmosfēra. Mēs varējām brīvi teikt, ko mēs domājam, kopīgi arī pasmieties. Mums šis forums ļoti patika, mums gāja ļoti jautri, bet arī diez gan produktīvi,” teic absolvente, Talsu 2. vidusskolas skolotāja Agnese Krauze.

Talsu 2.vidusskola lepojas, ka gandrīz 30% no viņu pedagogiem ir bijušie absolventi. Viņi arī kaislīgi diskutēja par idejām. Stundas laikā, dodoties no vienas komandas pie nākamās, šķita arvien skaļāk un diskusijas jaudīgākas. “Mums domas dalījās vairāk par tehnoloģiju jomu. Mēs, protams, tikām pie secinājuma, bet es varu apgalvot to, ka gāja karsti,” stāsta Talsu 2.vidusskolas skolniece Selīna Zēles.

Jaunieši lauza šķēpus par to, vai tehnoloģijām būt vai nebūt skolas vidē. Daži saka – to mūsu dzīvē par daudz, citi, ka bez tām dzīvot nav iespējams. Tomēr nonākuši pie secinājuma, ka 21.gadsimtā tehnoloģijām skolā jābūt. “Mācību process mainās ļoti bieži un, diemžēl, izglītības sistēma nespēj tikt līdzi. Mums nav grāmatas attiecīgajām mācību vielām, un, es domāju, ka lieliska iespēja ir izmantot interneta resursus mācībām,” viedoklī dalās Selīna Zēles.

Interesanti, ka ideju radīšanā iesaistījās arī vietējā kopiena, kas ikdienā ar skolu varbūt mazliet mazāk saistīta nekā pārējās grupas. “Mums bija ļoti lielas diskusijas, jo kopienu pārstāvēja plaši profesionāla dažādība. Bet, man liekas, ka diskusijās dzimst ļoti labas idejas,” bilst Sociālā darbiniece darbam ar jauniešiem Inguna Kronberga.

Katrai grupai bija jānonāk pie trīs, viņuprāt, vērtīgākajām idejām trīs tēmās, par kurām zālē notika balsojums. Balsojumā uzvarēja ideja par mentoru mazām skolēnu grupām interešu noskaidrošanai, tiešsaistes mācību stundu ieraksti un papildināts pulciņu piedāvājums. “Mēs esam ļoti priecīgi, jo mēs uzskatām, ka interešu izglītības piedāvājumam jābūt ļoti plašam, jo šobrīd skola vairāk tendējas tieši uz sākumskolas posmu. Bet, runājot ar skolēniem, mēs saprotam, ka arī vidusskolēni un lielāko klašu skolēni gribētu apmeklēt, piemēram, teātra pulciņu. Tāpat mēs domājam, ka varētu piedāvāt kulinārijas pulciņu, un mēs ļoti gribētu, lai skolā atkal atgriežas koris un tautiskās dejas,” tā Agnese Krauze.

Darba grupas savu darbu beigušas, tālāk jāstrādā skolas vadībai, kas sola censties idejas iekļaut arī topošajā skolas attīstības plānā un realizēt dzīvē. “Ir tādi jautājumi, ko mēs varēsim realizēt varbūt ļoti ātri, bet ir ļoti apjomīgi jautājumi, kas prasīs mums varbūt nevis piecus, bet desmit gadus, jo idejas ir ļoti labas, šobrīd gan vadībai, gan skolotājiem jānāk kopā, jāsaprot, kā nonāksim līdz gala rezultātam, jo darba uzdevums mums principā tika dots. ” stāsta Talsu 2.vidusskolas direktors Oļegs Solovjovs.

Jāpiebilst, ka tehnoloģiju nozīme vairākkārt tika akcentēta radītajās idejās, un arī visu ideju pierakstīšana, iesniegšana un prezentēšana notika digitālajā vidē.

Materiāls tapis ar Mediju atbalsta fonda finansējumu no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par saturu atbild SIA “TV9 Pakalni”.